
Nowy projekt unijny w Technikum TEB Edukacja w Lublinie
18 lutego 2025TEB Edukacja Oddział w Lublinie zaprasza Uczniów i Uczennice oraz Nauczycieli do udziału w nowym projekcie
„Akcja-reakcja: wielokierunkowy rozwój kształcenia w Technikum TEB Edukacja w Lublinie”
nr projektu FELU.10.04-IZ.00-0033/24
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 (Priorytet: X. Lepsza edukacja, Działanie 10.4 Kształcenia zawodowe).
CELEM GŁÓWNYM PROJEKTU jest wdrożenie w Technikum TEB Edukacja w Lublinie Planu Rozwojowego zakładającego wsparcie dla 96 uczniów (50K i 46M) kierunków technik informatyk, technik weterynarii oraz technik fotografii i multimediów obejmującego m.in. doradztwo edukacyjno-zawodowe, nabycie i/lub podwyższenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych, ekoedukację, edukację włączającą oraz zdobycie niezbędnego doświadczenia zawodowego poprzez udział w stażach zawodowych a także nabycie dodatkowych kompetencji zawodowych przez 8 nauczycieli (6K i 2M), w terminie 03.03.2025 – 31.08.2027.
Wartość projektu: 1 024 824,50 zł
Wartość dofinansowania: 922 342,05 zł
O PROJEKCIE
Grupa docelowa:
- 96 uczniów/uczennic Technikum TEB Edukacja w Lublinie kształcących się na kierunkach:
- Technik informatyk – 30 osób
- Technik fotografii i multimediów – 30 osób
- Technik usług weterynarii – 36 osób
- 8 nauczycieli kształcenia zawodowego (6K, 2M)
Zadania przewidziane do realizacji w ramach projektu:
1.Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów:
- W ramach zadania zostaną zrealizowane indywidualne spotkania 96 uczniów technikum z doradcą zawodowym w wymiarze średnio 2h/osobę.
- Doradztwo grupowe a 8 gr. x 12 os. x 28 h/gr.
- Zajęcia zawodoznawcze u pracodawców z branży IT, fotografii, weterynaryjnej mających siedzibę w woj. lubelskim dla 16 gr. x 6 os. x 8h/gr.
2. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów oraz umiejętności podstawowe i zawodowe niezbędne na rynku pracy
- kurs j. angielskiego dla 8gr. x 12 os. x 60h/gr.
Zakupiona zostanie pracownia mobilna językowa, w skład pracowni wchodzą tablety dla uczniów., komputer dla nauczyciela, interaktywny monitor wraz z montażem, wyposażone stanowiska dla uczniów. (koszt zakupu: 60 000,00 zł)
3. Szkolenia umożliwiające uczniom kierunku TECHNIK INFORMATYK i TECHNIK FOTOGRAFII uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności zawodowych:
- szkolenie: Adobe Photoshop dla 5 gr. x 12 os. x 60h/gr.
Zostanie zakupiona licencja Adobe na czas trwania projektu.
- szkolenie: Autodesk Inventor dla 5 gr. x 12 os. x 60h/gr.
4. Szkolenia umożliwiające uczniom kierunku TECHNIK WETERYNARII uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności zawodowych:
- kurs groomingu 3 gr. x 12 os. x 60h/gr.
- szkolenie z technik jazdy dla 3 gr. x 12 os. x 4h/gr.
Zakupiony zostanie symulator nauki jazdy oraz doposażenie do pracowni weterynaryjnej.
5. Edukacja na rzecz zielonej transformacji:
- warsztat dla nauczycieli: dydaktyka w dobie zielonej transformacji dla 1 gr. x 8 os. x 5h.
- warsztat dla nauczycieli: cele zrównoważonego rozwoju i rozwój zrównoważony w edukacji ponadpodstawowej dla 1 gr. x 8 os. x 6h.
- zajęcia dla uczniów: świadomość ekologiczna, zmniejszenie wpływu na klimat i idea zero-waste jako podstawy zielonej transformacji dla 8 gr. x 12 os. x 10h/gr.
6. Staże uczniowskie (48 Uczniów)
- Za udział w stażu Uczniowie otrzymają stypendium w wysokości 80% minimalnej stawki godzinowej za pracę,
- Okres realizacji stażu przez jednego Ucznia wynosi 160h.
7. Doskonalenie umiejętności, kompetencji i kwalifikacji nauczycieli
- Kurs "Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniami o specjalnych potrzebach kształcenia" dla 1 gr. x 8 os. x 10h.
- Kurs "TIK w edukacji" dla 1 gr. x 8 os. x 10h.
- Kurs "Praca z klasą zróżnicowaną pod względem możliwości edukacyjnych w szkole ponadpodstawowej" dla 1 gr. x 8 os. x 10h
- Kurs "Edukacja włączająca w polskich szkołach" dla 1 gr. x 8 os. x 10h.
8. Skuteczna edukacja włączająca
- pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów, zajęcia indywidualne dla 8UP x średnio 20h/os.
- trening umiejętności społecznych, zajęcia indywidualne dla 4UP x średnio 20h/os.
- trening radzenia sobie z agresja i ze stresem, zajęcia indywidualne lub w małych grupach łącznie 80h.
Kluczowe wskaźniki:
- Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem- 96
- Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich- 48
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem- 8
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem- 8
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem - 1
- Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 7 680,00
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym - 96
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu - 8
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu - 77
- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu - 85
REKRUTACJA I ZAPISY
Rekrutacja Uczniów/Uczennic do Projektu będzie miała charakter wewnętrzny i prowadzona będzie w każdym semestrze szkolnym, aż do zakwalifikowania planowanej liczby Uczestników Projektu.
Kandydat zobowiązany jest dostarczyć do Biura Projektu w Oddziale w Lublinie, komplet następujących dokumentów zgłoszeniowych, na które składają się:
- kompletnie wypełniony i czytelnie podpisany formularz zgłoszeniowy (wg Załącznika nr 1 do Regulaminu),
- czytelnie podpisane oświadczenie Uczestnika Projektu (wg Załącznika nr 2 do Regulaminu),
- a także analizę potrzeb osób z niepełnosprawnościami (wg Załącznika nr 7 do Regulaminu) wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego status osoby z niepełnosprawnością (w przypadku osób z niepełnosprawnościami).
Po przejściu procesu rekrutacji, zakwalifikowani Uczniowie/Uczennice otrzymają umowy oraz deklaracje udziału w projekcie.
UWAGA - WAŻNA INFORMACJA:
Wszyscy Uczestnicy Projektu mają możliwość pisemnego zgłaszania do Instytucji Zarządzającej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Realizatora, tj. TEB Edukacja Sp. z o.o., z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r.
DO POBRANIA
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Zał. nr 4a do Umowy (Uczeń)_20.01.2025
Zał. nr 5 Formularz (Nauczyciel)
Zał. nr 5a Ankieta (Nauczyciel)
Zał. nr 6a do Umowy (Nauczyciel)
Klauzula obowiązek informacyjny FEDL 2021-2027
HARMONOGRAMY REALIZACJI WSPARCIA:
KONTAKT
Sekretariat
ul. Kapucyńska 1-3(budynek Pedetu)
Tel: 81 460 39 60
E-mail: lublin@teb-edukacja.pl
Godziny otwarcia sekretariatu:
Biuro rekrutacji (I piętro, tutaj przyjmujemy dokumenty):
poniedziałek-czwartek, sobota: 8:00-16:00
piątek: 11:00-18:00
#FunduszeEuropejskie