Rzecznik Praw Ucznia i Słuchacza to wymagające stanowisko łączące w sobie empatię, umiejętności mediacyjne, cierpliwość i zaangażowanie. Rzecznik odpowiedzialny jest za świadczenie pomocy uczniom i słuchaczom w zakresie korzystania z ich praw.
Rzecznik Praw Ucznia i Słuchacza - Teresa Piłat:
- w poniedziałki i czwartki w godzinach 14:00 – 16:00
- pod numerem telefonu 571 312 533
- oraz poprzez korespondencję mailową pod adresem: rzecznik@teb-edukacja.pl.
Do obowiązków Rzecznika należy:
- Przeciwdziałanie łamaniu praw ucznia i słuchacza w szkole.
- Zwiększanie świadomości prawnej uczniów i słuchaczy.
- Świadczenie pomocy uczniom i słuchaczom w zakresie korzystania z ich praw.
- Pomoc uczniom i słuchaczom w rozwiązywaniu trudnych spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami i poszanowaniem prawa i godności osobistej.
- Prowadzenie działań mediacyjnych w sytuacjach spornych, trudnych i nietypowych.
- Współpraca z instytucjami i osobami działającymi na rzecz ucznia i słuchacza.
- Wdrażanie działań na rzecz upowszechniania praw ucznia i słuchacza.
- Zachowanie w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w trakcie wykonywania swoich obowiązków, których dalsze udostępnienie nie jest konieczne w celu skutecznego wypełniania zadań wynikających z pełnionej funkcji.