Czego się nauczysz?
- Nauczysz się redagowania pism urzędowych, sporządzania sprawozdań dotyczących spraw administracyjnych oraz przygotowywania projektów umów cywilnoprawnych i aktów administracyjnych
- Nabędziesz umiejętności stosowania przepisów prawa oraz przechowywania dokumentów zgodnie z przepisami
- Zdobędziesz umiejętności z komunikacji interpersonalnej oraz radzenia sobie ze stresem
- Poznasz metody autoprezentacji
Gdzie możesz znaleźć pracę?
- Administracja rządowa
- Jednostki samorządu terytorialnego
- Organizacje społeczne i samorządowe
- Przedsiębiorstwa prywatne
Opis zawodu
Technik administracji, odpowiada za sprawne funkcjonowanie biura. Koordynuje organizację spotkań, korespondencję, gromadzi i przetwarza dane, w tym statystyczne i finansowe. Do zadań technika administracji należy również redagowanie pism, przygotowywanie wystąpień, notatek służbowych czy sprawozdań, dlatego na tym stanowisku wymagana jest biegła znajomość zasad poprawnej polszczyzny, a w niektórych przedsiębiorstwach również języka obcego. Cechy, które powinny charakteryzować osobę wykonującą ten zawód to przede wszystkim rzetelność, odpowiedzialność, komunikatywność i wysoka kultura osobista. Każde przedsiębiorstwo i instytucja potrzebuje pracowników, którzy dbają o jego efektywne działanie, dlatego na rynku pracy wciąż poszukiwane są osoby z ww. kompetencjami.
Lista przedmiotów
- Bezpieczeństwo i higiena pracy
- Działalność gospodarcza
- Zarządzanie biurem
- Statystyka
- Podstawy prawa administracyjnego
- Podstawy prawa cywilnego
- Podstawy prawa pracy
- Język angielski zawodowy
- Podstawy finansów publicznych
- Sporządzanie dokumentów w sprawach administracyjnych
- Postępowanie administracyjne