Czego się nauczysz?
- Poznasz charakterystykę takich serwisów jak: Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Twitter, Pinterest oraz narzędzia używane w mediach społecznościowych
- Nauczysz się tworzyć strategię i content w social mediach oraz konkursy, grupy dyskusyjne i wydarzenia na Facebooku
- Dowiesz się jak wykorzystać, tworzyć i obrabiać video oraz zarządzać kanałem YouTube
- Opanujesz umiejętność obsługi business managera i managera reklam
Gdzie możesz znaleźć pracę?
- Agencje marketingowe i social media
- Działy marketingu w przedsiębiorstwach
- Własna działalność gospodarcza
Opis zawodu
Bycie specjalistą ds. social media już od dawna nie polega tylko i wyłącznie na umieszczaniu postów na Facebooku, zdjęć na Instagramie, czy też krótkich informacji na Twitterze. Obecnie specjalista ds. mediów społecznościowych ma o wiele więcej zadań, związanych zarówno z samym marketingiem, jak i PR-em oraz budowaniem kompleksowej strategii wizerunkowej marki. Osoba na tym stanowisku musi cechować się doskonałą znajomością portali społecznościowych, a przede wszystkim umiejętnością wykorzystywania dostępnych w nich narzędzi i aplikacji. Niezbędne jest również doświadczenie w pisaniu i redagowaniu tekstów, doświadczenie we współpracy z influencerami, grafikami oraz firmami zewnętrznymi np. przy pozyskiwaniu treści do kampanii.
Lista przedmiotów
- Media społecznościowe w Polsce i na świecie
- Charakterystyka mediów społecznościowych
- Tworzenie strategii i planowanie
- Content na Facebooku i Instagramie
- Grupy dyskusyjne i wydarzenia na Facebooku
- Video w social media- przegląd oraz tworzenie
- Social media customer care oraz zarządzanie kryzysem
- Tworzenie i optymalizacja reklam
- Niezbędne narzędzia
- Analityka i raportowanie
- Kontakt z klientem oraz rynek pracy