
Nowy projekt unijny w Technikum TEB Edukacja w Bydgoszczy
04 października 2024TEB Edukacja Oddział w Bydgoszczy zaprasza Uczniów i Uczennice oraz Nauczycieli do udziału w nowym projekcie
'Zwiększenie efektywności i jakości kształcenia zawodowego w Technikum TEB Edukacja w Bydgoszczy"
FEKP.08.17-IZ.00-0007/23
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021 – 2027 (Priorytet: 8. Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie: FEKP.08.17 Kształcenie zawodowe).
CELEM GŁÓWNYM PROJEKTU jest rozwój kształcenia zawodowego w Technikum TEB Edukacja w Bydgoszczy poprzez zapewnienie w ramach projektu trwającego od 01.09.2024 do 31.08.2026 r. 120 Uczniom/Uczennicom (44K, 76M) oraz 20 Nauczycielom/Nauczycielkom (16K,4M) kompleksowego wsparcia wynikającego z przeprowadzonej diagnozy, w tym dla Uczniów: doradztwa edukacyjno-zawodowego, dodatkowych zajęć podnoszących kompetencje i kwalifikacje zawodowe, staży uczniowskich oraz wsparcia uwzględniającego tematykę związaną ze współczesnymi wyzwaniami edukacyjnymi, dla Nauczycieli: wsparcia podnoszącego kwalifikacje zawodowe, a także doposażenie szkoły w sprzęt do pracowni zawodowych
Wartość projektu: 1 022 209,68 zł
Wartość dofinansowania: 919 988,70 zł
O PROJEKCIE
Zadania przewidziane do realizacji w ramach projektu:
1.Doradztwo edukacyjno-zawodowe (120 Uczniów)
- Każdy uczeń odbędzie doradztwo zawodowe w wymiarze średnio 2h /osobę mającego na celu diagnozowanie zapotrzebowania na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej
- Przed indywidualnym spotkaniem z doradcą uczniowie wypełnią test preferencji zawodowych i test intelektualny
- W ramach zadania zakupione zostaną testy kompetencji, predyspozycji, osobowości
2. Podniesienie kompetencji 20 Nauczycieli:
- Kurs streaming video – transmisje online (2 Nauczycieli x 16h)
- Kurs filmowania aparatem cyfrowym - warsztaty filmowe dla twórców wideo (2 Nauczycieli x 16h)
- Kurs Projektowanie stron www i aplikacji "UX" i "UI" (1 Nauczyciel x 30h)
- Kurs programowania z robotami (2 Nauczycieli x 24h)
- Kurs z wykorzystania i tworzenia VR (1 Nauczyciel x 16h)
- Kurs: wyczulenie na problemy uczniów – depresja, problemy psychiczne, stres, niepokój (5 Nauczycieli x 8h)
- Kurs: praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, radzenie sobie z uczniami nazajęciach (5 Nauczycieli x 12h)
- Kurs: pierwsza pomoc (5 Nauczycieli x 18h)
- Kurs: uczniowie niebinarni oraz w trakcie zmiany płci (5 Nauczycieli x 12h)
- Kurs: przygotowanie do edukacji włączającej (5 Nauczycieli x 12h)
3. Szkolenia rozwijające umiejętności zawodowe uczniów kierunku TECHNIK FOTOGRAFII I MULTIMEDIÓW (36 Uczniów - każdy weźmie udział w dwóch, trzech lub czterech szkoleniach spośród wymienionych poniżej)
- Kurs filmowania aparatem cyfrowym - warsztaty filmowe dla twórców wideo, (2 gr. x 12 os./gr., 16h/gr.)
- Kurs montażu wideo w programie Adobe Premiere Pro, (2 gr. x 12 os./gr., 40h/gr.)
- Kurs streaming video – transmisje online, (2 gr. x 12 os./gr., 16h/gr.)
- Kurs zarządzania kolorem i drukowania przy użyciu drukarki fotograficznej, (2 gr. x 12 os./ gr., 10h/gr.)
- Kurs z obsługi sprzętu studyjnego Quadralite, (2 gr. x 12 os./gr., 10h/gr.)
- W ramach zadania kupione zostaną Licencje Adobe Photoshop – 12 rocznych licencji x 2 lata
4. Szkolenia rozwijające umiejętności zawodowe uczniów kierunku TECHNIK REKLAMY (24 Uczniów - każdy weźmie udział w szkoleniu nr 1 i dwóch wybranych z pozostałego zakresu)
- Kurs Projektowanie stron www i aplikacji "UX" i "UI", (2 gr. x 12 os./gr., 40h/gr.)
- Kurs Pozycjonowanie stron internetowych, (1 gr x 12 os./gr., 16h/gr.)
- Kurs copywritingu, (1 gr. x 12 os./gr., 10h/gr.)
- Kurs Podstawy SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych), (1 gr. x 12 os./gr., 16h/gr.)
- Youtubing, (1 gr. x 12 os./gr., 16h/gr.)
5. Szkolenia rozwijające umiejętności zawodowe uczniów kierunku TECHNIK INFORMATYK (60 Uczniów - każdy weźmie udział w szkoleniu nr 1 i jednym lub dwóch z pozostałego zakresu)
- Kurs pracownia robotyczno-informatyczna, (5 gr. x 12 os./gr. x 30h/gr.) Na zajęcia zakupione zostaną 30 zestawów klocków Lego
- Kurs podstawy lokalnych sieci komputerowych, (2 gr. x 12 os./gr. x 30h/gr.)
- Kurs konfiguracji sieci komputerowych oraz projektowanie sieci na podstawie oprogramowania CISCO, (2 gr. x 12 os./gr. x 30h/gr.)
- Kurs administracji systemów operacyjnych Windows oraz Linux, (2 gr. x 12 os./gr. x 16h/gr.)
- Kurs eksploatacji oraz modernizacji jednostek centralnych i laptopów, (2 gr. x 12 os./gr. x 16h/gr.)
6. Wsparcie dla uczniów uwzględniające tematykę związaną ze współczesnymi wyzwaniami edukacyjnymi (120 Uczniów)
- Gra VR - Do realizacji zajęć zakupiona zostanie aplikacja Trash Rage VR wspierająca edukację ekologiczną z uwzględnieniem recyklingu
- Higiena cyfrowa - webinarium 120 os. x 4 h
- Zbilansowana dieta oraz zdrowe nawyki żywieniowe - warsztaty kulinarne dla 10 gr. x 12os./gr. x 4h/gr.
7. Doposażenie pracowni fotograficznych i reklamy w celu stworzenia w nich warunków odzwierciedlających rzeczywiste warunki pracy (wydatki ogółem: 131 344,00 zł; dofinansowanie: 95 344,00 zł). W ramach zadania zakupione zostaną m.in. fotobudka, aparaty, laptopy, zestawy mikrofonowe.
8. Doposażenie pracowni informatycznych w celu stworzenia w nich warunków odzwierciedlających rzeczywiste warunki pracy (wydatki ogółem: 76 675,00 zł; dofinansowanie: 58 654,02 zł). W ramach zadania zakupione zostaną m.in. stanowiska montażowo -diagnostyczne (12 szt.), gogle VR, mobilną pracownię informatyczną.
9. Staże uczniowskie (52 Uczniów)
- Za udział w stażu Uczniowie otrzymają stypendium w wysokości 80% minimalnej stawki godzinowej za pracę,
- Okres realizacji stażu przez jednego Ucznia wynosi 160h.
Wszyscy Uczniowie/Uczennice biorący udział w projekcie wybiorą się do lokalnego przedsiębiorstwa zajmującego się tematyką odnawialnych źródeł energii lub segregacją śmieci. Celem wyjazdu będzie promowanie dobrych praktyk stosowanych w danym przedsiębiorstwie w celu ograniczenia zanieczyszczenia środowiska, prezentacji rozwiązań systemowych, wsparcia rolnictwa ekologicznych i produkcji żywności ekologicznej.
10. Cyberbezpieczni - szkolenie wspomagające budowanie cyfrowych kompetencji związanych z bezpieczeństwem w sieci (120 Uczniów) 10 gr. x 12 os./gr. po 6 h/gr.
Podczas spotkań będą poruszane tematy:
- co to jest cyberbezpieczeństwo?
- bezpieczeństwo w sieci – definicja
- jak zachować bezpieczeństwo w sieci
- jak zwiększyć bezpieczeństwo w sieci
- najważniejsze zasady bezpieczeństwa w sieci
- jakie są korzyści z bezpieczeństwa w sieci
- co to jest phishing?
- jak chroni nas państwo – ustawa
REKRUTACJA I ZAPISY
Rekrutacja Uczniów/Uczennic do Projektu będzie miała charakter wewnętrzny i prowadzona będzie w każdym semestrze szkolnym, aż do zakwalifikowania planowanej liczby Uczestników Projektu.
Kandydat zobowiązany jest dostarczyć do Biura Projektu w Oddziale w Bydgoszczy, komplet następujących dokumentów zgłoszeniowych, na które składają się:
- kompletnie wypełniony i czytelnie podpisany formularz zgłoszeniowy (wg Załącznika nr 1 do Regulaminu),
- czytelnie podpisane oświadczenie Uczestnika Projektu (wg Załącznika nr 2 do Regulaminu),
- a także analizę potrzeb osób z niepełnosprawnościami (wg Załącznika nr 7 do Regulaminu) wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego status osoby z niepełnosprawnością (w przypadku osób z niepełnosprawnościami).
Po przejściu procesu rekrutacji, zakwalifikowani Uczniowie/Uczennice otrzymają umowy oraz deklaracje udziału w projekcie.
UWAGA - WAŻNA INFORMACJA:
Wszyscy Uczestnicy Projektu mają możliwość pisemnego zgłaszania do Instytucji Zarządzającej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Realizatora, tj. TEB Edukacja Sp. z o.o., z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r.
DO POBRANIA
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Zał. nr 5 Formularz (Nauczyciel)
Zał. nr 5a Ankieta (Nauczyciel)
Zał. nr 6a do Umowy (Nauczyciel)
Klauzula obowiązek informacyjny FEDS 2021-2027
HARMONOGRAMY REALIZACJI WSPARCIA:
Harmonogram wsparcia doradztwo 10.2024
Harmonogram wsparcia dla uczniów 01-02.2025
Harmonogram wsparcia dla nauczycieli 01-02.2025
KONTAKT
Sekretariat
ul. Dworcowa 71
85-009 Bydgoszcz
czynny: godz. 9:00-15:00:00
Kontakt
Tel: 52 568 40 92
E-mail: bydgoszcz@teb.pl
Inspektor Ochrony Danych: iod@teb-edukacja.pl
#FunduszeEuropejskie