Czego się nauczysz?
- Zdobędziesz umiejętności związane z technicznym zarządzaniem platformą sklepu internetowego oraz monitorowaniem zachowań użytkowników na podstawie danych ze strony
- Nauczysz się promowania firmy - jej produktów i usług oraz optymalizacji kosztów z tym związanych, a także śledzenia trendów oraz potrzeb klientów
- Otrzymasz również niezbędną wiedzę z zakresu wybranych aspektów prawa
Gdzie możesz znaleźć pracę?
- Firmy prowadzące sprzedaż B2C
- Sklepy internetowe (zwłaszcza odzież, kosmetyki, RTV/AGD, multimedia, gry komputerowe, biżuteria)
- Branża hotelarska i turystyczna
- Firmy prowadzące sprzedaż B2B
- Platformy sprzedażowe B2B (korporacje, producenci, hurtownie)
- Branża szkoleniowa
Opis zawodu
Kupowanie w sieci staje się naszą codziennością. Według najnowszych badań z 2022r., na zakupy przez Internet zdecydowało się ok. 70% Polaków. Warto zauważyć, że związku z dynamicznym rozwojem branży e-commerce rośnie zapotrzebowanie na specjalistów. Taka osoba odpowiedzialna jest zarówno za projektowanie, realizację, optymalizację, jak i nadzorowanie wszystkich elementów strategii marketingowej firm działających w sieci, między innymi sklepów internetowych. Zajmuje się promowaniem produktów i usług, wykorzystując do tego wszystkie dostępne kanały marketingowe. Dobry specjalista ds. e-commerce powinien przede wszystkim świetnie znać branżę i jej specyfikę. Aby zostać specjalistą ds. e-commerce, potrzebne są odpowiednie predyspozycje, wiedza, doświadczenie, otwarty umysł i gotowość do przyswajania nowej wiedzy oraz podnoszenia swoich kompetencji zawodowych.
Lista przedmiotów
- Handel w internecie - zarządzanie sprzedażą
- Handel w internecie - studium najlepszych praktyk
- Marketing w internecie - produkt - klient
- Marketing w internecie - strategia działań reklamowych online
- Analityka sprzedażowa
- Prawo w internecie